«Працю справжнього педагога живить віра в людину. Він повинен бути оптимістом, глибоко вірити у сили і можливості дітей, бачити насамперед усе краще, що їм притаманне.» А. Макаренко
Гарантією успіху у вихованні дитини з особливими освітніми потребами є повага до неї та її прав, вміння бачити в ній особистість.
Дотримання особистих прав дитини є відповідальність не лише держави, а й сім’ї та фахівців, які працюють з дитиною.
У нашому центрі працюють фахівці з корекційної освіти - практичні психологи, вчителі - логопеди, вчителі - дефектологи, вчителі - реабілітологи - всі вони спеціалісти високого рівня, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі й дітям з інвалідністю. Вся наша робота спрямована для того, щоб підготувати дитину до самостійного незалежного життя.
Ми надаємо консультації керівникам закладів загальної середньої освіти, педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання, а також батькам дітей з особливими освітніми потребами.
Хочу звернутися до батьків.
Кожна людина, залежно від особливостей свого характеру, рівня культури, віку, життєвого досвіду і найближчого соціального оточення, по-різному діє в життєвій ситуації, пов’язаній з інвалідністю дитини. Часто діагноз сприймають як вирок і безвихідь. Передусім – не замикайтеся в собі, приходьте в наш центр, відійдіть від поняття хвороби і сприймайте дитину, як особливу, що відрізняється від інших. І саме головне – вмійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних недоліків розвитку, опирайтеся на цінності дитини і розвивайте її сильні сторони.
Наше завдання – створити умови для особистісного розвитку дітей із особливими освітніми потребами, сформувати для них освітньо – розвивальне середовище шляхом забезпечення психолого – педагогічного та медико – соціального супроводу.
Завдяки благодійному фонду Порошенка у нашому центрі створені всі передумови для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в активне життя суспільства.
Актуальність і значущість цієї роботи є дуже важливою, оскільки соціально – педагогічна підтримка і реабілітація дітей з особливими освітніми потребами розвитку, створення умов для їхньої успішної соціальної і психофізіологічної адаптації, розвиток їхньої життєвої компетентності є принциповою ознакою демократичної освіти й суспільного життя.
Директор Тячівського районного інклюзивно – ресурсного центру
Стойка В. П.